Na co kasie fiskalnej atrakcyjny design?
W rzeczywistości, pytanie postawione w tytule artykuły jest przewrotne. Bo chociaż zagadnienie to wydaje się nieszczególnie ważne, to jednak na rynku technologii sprzedaży pojawia się coraz więcej eleganckich, barwnych lub po prostu nowocześnie wyglądających urządzeń. Jakie są ku temu powody? Czy za wszystkim stoją jedynie estetyczne preferencje użytkowników? W dzisiejszym tekście stawiamy tezę, że atrakcyjny design kas fiskalnych ma więcej do powiedzenia w kwestiach biznesowych, niż mogłoby się wydawać.
Gdy przedsiębiorcy „kupują oczami”
Choć w przypadku kas rejestrujących akcent położony na interesujące wzornictwo może wzbudzać uśmiech i poczucie nieprzekonania, to jednak dążenia do estetyzacji urządzeń są tu tak samo uzasadnione, jak i przy innych rodzajach technologii. Dlaczego? Ponieważ zwyczajnie zwracamy na to uwagę. Najprościej zauważyć to na takich przykładach, jak komputery, laptopy, wieże odtwarzające muzykę, telewizory czy smartfony. Obecnie producenci tych urządzeń, poza oferowaniem nowoczesnych rozwiązań technologicznych, biorą przecież udział w designerskim wyścigu. A my, czyli konsumenci, wybieramy produkty, które odpowiadają nam także pod względem wizualnym – mimo, że z punktu widzenia użyteczności, aspekt ten nie ma większego znaczenia. Niemniej, zależy nam, by dany laptop czy telewizor cieszył też oko, ładnie wkomponowywał się w daną przestrzeń, być może pełnił przy okazji rolę dekoracyjną. Jakie nie byłyby to powody, kupujemy dobre, ale i ładne urządzenia. A wtedy też sami potwierdzamy to, że atrakcyjny design znakomicie realizuje swoje dodatkowe zadanie – marketingowe.
Gdy klienci firm handlowo-usługowych „kupują oczami”
Ostatnie zdanie, podobnie jak dla producentów technologii sprzedaży, może się okazać szczególnie ważne dla ich późniejszych użytkowników. Urządzenia fiskalne, które posiadają elegancki, nowoczesny i ogólnie przykuwający uwagę design, potrafią korzystnie wpływać na ogólne wrażenia, jakie budzi dana firma. Kasa fiskalna charakteryzująca się gustowną sylwetką, ciekawym zestawieniem barw, a także zadbanym wyglądem oraz dbałością o najmniejsze detale, niejako staje się wizytówką przedsiębiorcy. Walory estetyczne oddziałują bowiem na podświadomość nabywcy, wysyłają informację o prestiżu danej działalności, o wysokiej jakości świadczonych usług i poważnych stosunku do klienta.
Co więcej, jeśli urządzenie rejestrujące nie tylko wygląda atrakcyjnie, ale też wizualnie pasuje do wystroju wnętrza przedsiębiorstwa, do logotypu i „barw firmowych”, jest w stanie pełnić funkcję dodatkowego narzędzia promocyjnego. Razem z innymi elementami pomaga w zapamiętaniu marki i utrwaleniu w umysłach konsumentów jej pozytywnego obrazu. To dość istotne w czasach rozwiniętych strategii marketingowych, rosnącej konkurencji, różnorodności mediów oraz kanałów dostarczania treści reklamowych. W całym tym szumie informacyjnym coraz trudniej o uwagę klienta. W takim przypadku każde, nawet drobne i estetyczne elementy, mogą odegrać ważną rolę w procesie, którego celem jest zaistnienie marki w świadomości konsumentów.
trudno mi uwierzyć”tak wprost”, że moi klienci zwracają uwagę na wygląd moich urządzeń fiskalnych, ale z drugiej strony wywód w tekście brzmi logicznie i rzeczowo. cóż, tym lepiej dla mnie, bo posiadam „kolorową” posnet revo, która jest raczej z tych kas rzucających się w oczy 🙂