iPOS Smart – nasze wrażenia na temat kasoterminala online
iPOS Smart to niecodzienne urządzenie w polskiej branży fiskalnej. Znacznie częściej na rynku debiutują kasy lub drukarki rejestrujące, prawda? A w tym przypadku mamy do czynienia z kasoterminalem, czyli urządzeniem, które łączy w sobie różne rozwiązania technologiczne dla handlu i usług. Co więcej, iPOS Smart już w standardzie oferuje funkcjonalność online, np. łączność z Centralnym Repozytorium Kas. Co jeszcze cechuje tę technologię sprzedaży?
2 wersje technologiczne do wyboru – standardowa lub rozszerzona
Szczegółowe omówienie kasoterminala iPOS warto zacząć od 2 dostępnych wersji tego urządzenia. W tym przypadku wybór dokonany przez przedsiębiorcę będzie miał naprawdę duże znaczenie, gdyż każdy z wariantów oferuje inne rozwiązania. Pisząc w uproszczeniu, standardowy kasoterminal Smart to w pełni zamknięta konstrukcja. W skład tego urządzenia wchodzi część fiskalna, terminal płatniczy oraz aplikacja służąca do zarządzania sprzedażą i płatnościami. A wszystko to zostało zamknięte w jednej, kompaktowej obudowie.
Do wyboru jest jednak także kasoterminal Smart Plus. Przedsiębiorcy, którzy zdecydują się na ten wariant, zyskają dodatkowo 10-calowy tablet z panelem dotykowym i przyjaznym w obsłudze interfejsem użytkownika. Ekran jest zaś wtedy zamontowany na samym urządzeniu, przez co całe rozwiązanie przypomina nieco niewielki komputer POS (albo tablet kasjerski). Ponadto, w wersji rozszerzonej terminal płatniczy działa poza resztą kasoterminala (połączenie jest wówczas przewodowe).
Komunikacja z CRK – przez GSM, Ethernet lub Wi-Fi
Wszyscy użytkownicy urządzeń fiskalnych online muszą dbać o to, aby transmisja danych do Centralnego Repozytorium Kas przebiegała prawidłowo (zgodnie z odgórnie narzuconym harmonogramem). Taka łączność może przebiegać na różne sposoby – przewodowo (np. przez Ethernet, czyli po podłączeniu do sieci LAN w firmie) lub bezprzewodowo (przez Wi-Fi lub GSM). Nie bez powodu wyjaśniamy to w kontekście iPOS Smart. Kasoterminal polskiego producenta oferuje bowiem obsługę wszystkich wspomnianych interfejsów komunikacyjnych. Urządzenie posiada zarówno złącze Ethernet, jak i moduł Wi-Fi oraz modem GSM. W rezultacie, właściciel iPOS Smart ma pełną dowolność w zapewnieniu transmisji danych do Centralnego Repozytorium Kas. Nic również nie stoi na przeszkodzie, aby już w trakcie użytkowania kasoterminala zmienić sposób przekazywania informacji, np. z przewodowego na bezprzewodowy lub odwrotnie.
Ponadto, interfejsy komunikacyjne modelu Smart zapewniają płynną współpracę z urządzeniami peryferyjnymi. Kasoterminal iPOS może łączyć się zarówno z komputerem, jak i czytnikiem kodów kreskowych, wagą elektroniczną oraz szufladą na pieniądze.
Kasoterminal iPOS – 4 taryfy abonamentowe
Wdrożenie i stosowanie iPOS Smart wymaga nie tylko zakupu urządzenia, ale także wyboru taryfy abonamentowej. Obecnie dostępne są następujące plany: Free, Standard, Premium oraz Pro. Różnią się one zarówno dostępną funkcjonalnością, jak i kluczowymi parametrami takiej technologii sprzedaży (m.in. wielkością bazy PLU). No i oczywiście wysokością abonamentu – od 0 do 99 zł miesięcznie. Co ważne, rodzaj taryfy można w dowolnym momencie zmodyfikować, np. wraz z rozwojem firmowego asortymentu.
Osobną kwestią jest to, że wybór planu abonamentowego przekłada się też na funkcjonalność iPOS Web. Mowa tutaj o platformie internetowej, z której mogą korzystać użytkownicy kasoterminali Smart (oraz wcześniejszych modeli Duet). Dłuższy opis funkcjonalności tego oprogramowania to zdecydowanie temat na inny wpis. Zaznaczmy jednak już teraz, że iPOS Web pozwala m.in. na zdalne zarządzanie kasoterminalami, tworzenie raportów, kontrolowanie gospodarki magazynowej oraz nadzorowanie wielu innych działań sprzedażowych w firmie.
Pod zwględem funkcjonalności, wyglądu i możliwości w zakresie prowadzenia biznesu – wygląda naprawdę zachęcająco